2013. június 10., hétfő

Gigaposzt. Adott tehát 2 számla:

az egyik 17.745 Ft-ról, a másik 27.180 Ft-ról szól.

Az egyik auchanos (a húst én mindig ott veszem, gyönyörű, friss) a másik lidl-ös. 

Az auchanos a tizenhétezres, itt a csip-csup dolgok mellett (vanília, bio étcsokis pudingpor, sima málnás és karamellás pudingpor, déligyümölcsös müzli, bio csokis kölesgolyó, stb.) mellett csak húst vettem.
Sertés diót, lapockát, tarját, csirkecomb filét, csirkemell filét, marha-sertés vegyes darált húst. Mindegyikből SOK kilót. Anyu választotta, hihetetlen szimata van: amit ő megvesz, azt biztos, hogy friss, kiváló, pazar.

Lidl: 
  • kovászolni való uborka (6kiló)
  • rebarbara 3 kiló
  • fokhagyma, citrom, áfonya, sajt, zöldségek, tej, liszt, vaj, tejföl, natúr joghurt, élesztő, kutyafüle, macskafarka
  • grill tálca, grill fólia
  • tisztítószerek, felmosófej, szivacsok, bla-bla-bla.
Mindez a zöldségesnél elköltött pénzzel együtt (kevés barack, paradicsom, parázskrumpli) olyan 50.000 Ft.

Igen, Barnabásra nagyon ráfér egy hajvágás. Holnap megyünk:). És igen, bibibí, a rozmaring a teraszról van:)






















... és akkor nekiálltunk. 

A koviubihoz nem kell sok magyarázat. Egy giga és egy normál méretű üveg forr a napon.

Másfél kiló darált húsból, 5 nagy fej hagymából, egy kiló kukoricából, 5 babkonzervből és egy liter paradicsomléből készült a chili con carne. Nagyjából 8-9 hatalmas zacskónyi lett, annyi, hogy ha egy zacskót kibontok, felmelegítem, akkor elég egy ebédre, meg másnap ebédre. Kenyérrel, házi tortillába tekerve, nachossal taconak...

A tarját szeleteltük, bbq fóliával bélelt grilltálcára tettem, pácoltam-fűszereztem: lett fokhagymás-csilis, worchester szószos, mittudoménmilyenes. Talán 4 nagy tálca lett. De az is lehet, hogy csak 2, a másik 2 meg csirke. Nem emlékszem, és lusta vagyok lemenni:))

A csirkecomb filé (egy nagy tálca,úgy másfél kiló) csíkozás, pici olajon pirítás után ment a sütőbe egy jó 70 deka kukorica és 20 deka mazsola, no meg egy jó adag tejszín kíséretében: 4 nagy zacskónyi Tamara-csirke lett belőle. Rizzsel isteni lesz.

Csíkozott csirkehúsból lett még rozmaringos-citromos-fokhagymás csirke (egy nagy adag), ehhez most tzatzikit ennék, meg pitát. A másik nagy adag szójaszószos-hagymás-fokhagymás pácban fagyott meg, ehhez pirított kínai tészta megy majd zöldségekkel.

A nagy csontból (jó sok husival) egy húsleves készült, két nagy zacskóval tettem a fagyasztóba: ha kiengedem és hozzáfőzök friss zöldborsót, esetleg tejszínt-gombát, akkor már csak valami tuti levesbetét kell (grízgombóc?) és van levesünk is.

A sertés dióból készült egy jó adag pörkölt, ez tegnap vacsorára volt, meg ma Medve ezt vitte be a munkahelyére, uborkasaláta és friss, házi kenyér kíséretében. Azért 4 adagot lefagyasztottam: egy kapros tökfőzelékre, egy krémes-tejszínes újkrumpli főzelékre feltétnek isteni lesz.

Darált hús (ami nem ment bele a chilibe): 
  • nagy adag rakott cukkini (ez a mai vacsora és a holnapi ellátmány lesz, meg egy emberes adag megy a fagyasztóba), 
  • egy hatalmas őzgerinc formányi fasírt (szeletelhető, grillezett zöldségekkel, sajtmártással, krumplipürével, akármivel), 
  • és egy adaggal nem bírtam, azt betettem a fagyasztóba úgy, ahogy van, majd ha lesz lelkierőm (és az nem ma lesz:)), akkor kiveszem, és készül majd a derelye: húsos, gombás, lekváros.

A rebarbarát pucoltam-daraboltam-zacskóztam (3 szép adag lett). A "maradékból" - hehe, lehet egy jó kilót így nevezni?-  és pár szem őszibarackból isteni lekvár lett.

Mivel nálunk a reggeli és a kekszike(!) is kulcsfontosságú (főleg a 36 éves fiamnak férjemnek), így egy laza másfél kiló lisztből bekevertem cookie tésztát is. Ezek gombócolva, lapítgatva mennek a fagyasztóba (külön kell fagyasztani, nem szabad, hogy összeérjenek fagyás közben), aztán bezacskózom, felcímkézem és reggel csak bele kell majd markolni és pár szemet a sütőlapra dobni, hogy legyen a fiúknak meleg kekszike. Most nem vacakoltam, mindegyik vaníliás lett, de legközelebb nem nyammogom el: 3 kiló lisztből gyúrom majd az alaptésztát, és utána szétválasztom: lesz mákos-citromos, kakaós-csokis, mandulás, csokis-kókuszos...

...................

Szóval így állunk. A kamra feltöltve, a fagyasztó fullon. V-a-l-ó-s segítség, hogy nemcsak az alapanyag van itthon, hanem jobbára csak be kell raknom a sütőbe/serpenyőben kiolvasztani/nagyon maximum megpirítani, és már kész is a finom, házi koszt. Egy zacskó tésztát kifőzni, vagy egy salátát összedobni, rizst párolni pedig még a legjobban bömbölő újszülött+abbahagyhatatlan munka kombó mellett is lehet. Tudom. Tapasztaltam.

Az ár verhetetlen, ha belegondolunk, hogy ebben benne van egy csomó tisztítószer meg felesleges kacat is, illetve hogy ha 2-3 naponta "leugrom" a boltba, ugyanúgy 3-4-5e Ft ott marad.

Arról meg nem beszélek (nyilván nem, mert nem egy olyan dumáljuk meg! téma), hogy a rák után nem mindegy, hogy mit eszem, mit eszünk. Nem vagyok túl szigorú, nem eszünk "tisztán" és bizony sertés hús is fogy, de jobb, mint a pürésített húspép/bőrpép kombó sajttal töltve, és sokkal olcsóbb, mintha Medve minden nap rendelné az ételt.

























... köszi a segítséget, Anyu!!! (U.i.: még a  muskátlit is letépkedted;))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése